KPN's opgefriste API Store
Eenvoudig in gebruik en volledig in lijn met de merkidentiteit van KPN.
KPN en Synetic werken nauw samen. Het telecombedrijf maakt gebruik van onze Headless, API, Vue.js en Drupal-expertise. We mochten het developer portal van KPN, de KPN API Store, onder handen nemen. En dat deden we!
Een API voor elke functie
In het developer portal van KPN vind je een collectie API's, zowel van KPN zelf als van partners. Klanten van KPN gebruiken deze API's voor het integreren van diensten in hun eigen applicaties. Je vindt in de API Store allerlei verschillende API's, elk bedoeld voor het toevoegen van een specifieke functie aan een applicatie.
Developer portal: UI voor ontwikkelaars
Een developer portal is een ingang waar je als ontwikkelaar terecht kunt voor documentatie, informatie en de afname van ontwikkelde software. In het geval van KPN gaat hierbij om API's. Ontwikkelaars plukken uit het developer portal van KPN de API’s die ze nodig hebben voor hun eigen applicaties. Denk aan API's voor voice dialing, gebruikersautorisatie of tekstberichten. In het portal vinden ze ook alle documentatie van die API’s.
Apigee
De API's in het developer portal van KPN worden aangeboden door Apigee. Apigee combineert en beheert API's en zorgt ervoor dat bedrijven hun waardevolle data op de juiste manier kunnen delen. Met Apigee maakt KPN op een veilige en overzichtelijke manier gebruik van een groot aantal verschillende API's.
Eenvoudiger en flexibeler
In november 2018 presenteerden we KPN de eerste resultaten. Het beheer van de API Store is een stuk eenvoudiger geworden, en kost daardoor veel minder tijd. Pagina's zijn makkelijker in te richten en flexibeler in te delen. We gaven in samenwerking met designers van KPN het front-end van het portal een opfrisbeurt. Dit is nu precies zoals KPN het wilde: overtuigend en in lijn met hun huisstijl.
Hechte samenwerking
Waarom kwam KPN bij Synetic uit? Als een van de grootste Drupal-partijen in Nederland zijn we een logische partner. Onze ontwikkelaars werken op locatie nauw samen met ontwikkelaars van KPN. We vormen samen een hecht team, en dat zie je terug in het eindresultaat: een goed te gebruiken en te beheren developer portal met een overtuigende uitstraling.
Succesvolle Taas-samenwerking
KPN maakt bij deze samenwerking gebruik van onze Team as a Service-propositie (TaaS). Heb jij ook behoefte aan extra ontwikkelcapaciteit? Of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen beteken op het gebied van development? Neem contact met ons op!
Developer experience weerspiegeld
De KPN API Store heeft op dit moment een aantal grote klanten. De komende tijd ontwikkelt Synetic het developer portal verder. Samen met KPN hebben we daarvoor een ambitieuze roadmap opgesteld. We willen de developer experience laten weerspiegelen in de API Store: een portal door én voor developers, waar KPN-ontwikkelaars trots op zijn en andere ontwikkelaars met plezier gebruik van maken.