Wat zijn de voordelen van marketing automation?
Meer conversie, meer leads
Een handige update, interessant whitepaper of uitnodigend formulier op preciés het juiste moment. Als lezers op maat worden bediend, merk jij dat aan de doorklikratio. En aan je conversie.
Je hebt de regie
We werken met Mautic, onze favoriete software voor marketing automation. Open source, wat betekent dat het systeem niet van een leverancier is. Zo houd je zeggenschap over je platform.
Bespaar (heel veel) tijd
Op regelmatige basis opvolgmails sturen, persoonlijk afgestemd op de ontvanger: dat is een dagtaak. In onze tool bouw je snel en makkelijk je eigen mailflows en plan je alle berichten vast in.
Koppel met andere applicaties
De verzamelende klantdata is veilig beschikbaar voor al je digitale kanalen. Ook kunnen onze programmeurs extra modules aan de tool bouwen, denk aan een koppeling met je CRM-systeem.
Voldoe aan alle privacywetten
We gebruiken alleen klantgegevens waar bezoekers zelf toestemming voor hebben gegeven. First party data, noemen we dat. Deze beschermen we goed, dus je opereert volledig AVG-proof.
Bouw je eigen mailflows met marketingautomatisering
Als mensen je merk interessant vinden, is het slim om af en toe van je te laten horen. Wil je op strategische momenten in hun mailbox belanden, bijvoorbeeld in de periode na een aankoop, download of registratie via je website? Door mailflows te bouwen, bepaal jij wie wat wanneer ontvangt – we helpen je natuurlijk graag om dat goed in te richten. Verzenden gebeurt vervolgens automatisch. Zo houd je het gesprek met klanten constant op gang, zonder daar onnodig tijd in te steken.
Simpele marketing automation software voor serieuze lead scoring
Marketing automation is daarnaast een efficiënte manier om via je website meer leads te genereren. Bied bezoekers in ruil voor hun e-mailadres interessante content aan, dan wordt de download daar automatisch naartoe gestuurd. Op het eerste gezicht niets meer dan een simpel formuliertje op je website (eventueel gesegmenteerd op basis van webpersonalisatie). Maar de contactgegevens van een geïnteresseerde klant zijn voor jou natuurlijk goud waard.
Wie het nog commerciëler wil aanpakken, kan dankzij onze tool ook makkelijk starten met lead scoring. Stel bijvoorbeeld in: als iemand een tweede download aanvraagt, stuur dan automatisch een alert naar de salesafdeling. Daar weten je collega’s ongetwijfeld raad mee.
Marketing automation vs privacy
Persoonlijke gegevens beschermen we volgens de AVG. Dat betekent dat we alleen klantgegevens gebruiken waar jij eigenaar van bent, direct verzameld via je website (dus zonder tussenpartij). First party data, noemen we dat. De marketing automation-tool is bovendien geschikt voor alle Drupal-websites, een open source platform met sterke beveiliging. Dat biedt meer voordelen, bijvoorbeeld voor je ranking in de zoekmachine.