Specialistische bureaus bundelen krachten met oprichting Label34

Vandaag lanceren digital marketingbureau Gradient, brand designbureau Henry Handsome en digital development bureau Synetic het collectief Label34. Binnen dit strengths-based label komen de drie expertises en alle aanwezige talenten van het Amsterdamse bureau en de Haarlemse bureaus samen. Volgens plan zullen in de komende jaren meer specialistische bureaus zich hierbij aansluiten. De visie is het maximaliseren van ondernemerschap. Dit door enerzijds als specialistische one-stop-shop opdrachtgevers beter te bedienen én tegelijk een geïntegreerd kenniscentrum voor medewerkers uit te bouwen. De combi leidt tot snelle en gerichte groei voor klanten en talent.

Foto in blauw tinten van de oprichters van Label34, van links naar rechts Roel Stevens, Hessel Appers, Peter Koonen, Joost Appers, Joost Jongbloed en Fanny Morriën.

Binnen het nieuwe collectief blijven de bureaus zelfstandig werken en voegen zij hun deskundigheid samen. Zo verzorgt Label34 zowel de strategie als de multidisciplinaire executie. Omdat alle oprichters van de bureaus actief betrokken blijven, is niet winst- maar ondernemerschapsmaximalisatie het doel van het label. “Wij merken dat onze opdrachtgevers het liefst met één bureau werken, maar wel specialisme verwachten”, zegt Joost Jongbloed, CEO van Gradient. “Met deze samenvoeging beschikken wij ineens over drie disciplines en tientallen jaren extra ondernemerservaring, terwijl we dezelfde toegankelijkheid behouden. We werken allemaal vanuit onze eigen passie naar eenzelfde doel toe, hier krijg ik enorm veel energie van. Hopelijk ervaren onze medewerkers en klanten dat ook zo. Als we in het eerste jaar voor een derde van hen meerwaarde kunnen bieden, dan zijn wij tevreden.”

Talentontwikkeling

Niet alleen opdrachtgevers, maar ook alle 85 medewerkers profiteren van het partnerschap tussen de bureaus. Zo is – samen met ondernemerschap en creativiteit – talentontwikkeling een van de pijlers. Hiervoor organiseren de bureaus onderling kennissessies en kennisevents voor klanten. Ook starten zij een intercompany traineeship, waarmee huidige en komende talenten zich op meerdere fronten kunnen ontwikkelen. “Binnen onze bureaus staat competentieontwikkeling centraal; hier vonden wij elkaar ook in”, zegt Joost Appers, Executive bij Synetic. “Nu we zoveel kennis in huis hebben, is het zonde als we hier geen gebruik van maken. Bovendien verstevigen wij hiermee onze positie op de arbeidsmarkt, we kunnen young professionals als collectief echt veel bieden. Daarom is ons doel dat binnen het eerste jaar alle werknemers kennis opdoen bij een partnerorganisatie. Ik vind het tof dat we op deze manier onze eigenheid kunnen behouden, terwijl we als totale organisatie stevig uitbreiden.”

Binnen dit collectief helpen we zowel onze opdrachtgevers als werknemers verder groeien in datgene waar zij in excelleren.
Joost Appers , Synetic

Strengths-based ondernemerschap

De labelnaam is gebaseerd op de 34 CliftonStrengths, een wetenschappelijk onderbouwde ontwikkelingsmethodologie voor persoonlijk leiderschap. Alle drie de aangesloten bureaus hebben dit in hun organisatie verweven en na jarenlang samenwerken herkenden zij zich in elkaars competenties. Roel Stevens, Strategy Director bij Henry Handsome, licht toe: “Wij ervaren dat je talenten hebt in plaats van creëert. Wanneer iedereen doet waar hij of zij in floreert, dan vergroot dit het werkgeluk en maximaliseer je efficiëntie. Onze competenties zijn vooral pragmatisch-strategisch, wat je kunt definiëren als ondernemerschap. Zo bezitten de zes aandeelhouders binnen het collectief gezamenlijk bijna honderd jaar ondernemerservaring. Die drive zien wij ook terug in veel van onze werknemers en opdrachtgevers. En dat kenmerkt Label34 voor mij: ambitieuze mensen helpen groeien in datgene waar zij in excelleren.”

Over Label34

Label34 is een collectief tussen digital marketingbureau Gradient (Amsterdam), brand designbureau Henry Handsome en digital development bureau Synetic (beide Haarlem). Binnen dit collectief werken alle bureaus zelfstandig vanuit hun eigen kantoor en helpen ze zowel elkaars opdrachtgevers als werknemers verder groeien in datgene waar zij in excelleren. Doordat de zes aandeelhouders van de drie bureaus hun kennis en disciplines combineren, bieden de aangesloten bureaus een one-stop-shop voor hun opdrachtgevers. Bovendien is Label34 een geïntegreerd kenniscentrum, waar alle 85 werknemers hun persoonlijke talenten verder kunnen ontwikkelen. Dit doen ze op basis van de 34 CliftonStrengths, dat de labelnaam verklaart. Voor meer informatie, bekijk de website: label34.group