Onderwijs toegankelijker maken met ROC Midden Nederland
ROC Midden Nederland (ROC MN) wil websitebezoekers snel en gemakkelijk bij de opleidingen brengen die bij hen passen. Samen met Synetic gaat de instelling daarom de komende jaren werken aan een vernieuwd platform. We bundelen de twee huidige websites en verschillende domeinen in één vernieuwde, samenhangende omgeving. Als partner helpen we ROC MN zo om de studiekeuze nog toegankelijker te maken voor alle doelgroepen.
Hoe meer studenten ROC MN aantrekt, hoe beter ze haar doelstelling waar kan maken. De doelgroep bestaat zowel uit jongeren als uit volwassenen. Bezoekers zijn gebaat bij een heldere, snelle website. Geen eindeloos gezoek tussen opleidingen die voor een groot deel niet bij je passen, maar snel komen waar je moet zijn. Daarbij is een duidelijk onderscheid tussen regulier onderwijs en volwassenenonderwijs een belangrijk element.
Eén website, slimme filters en een efficiënte zoekmachine
Synetic neemt de verschillende websites van ROC MN in beheer. Omdat losse websites elk hun eigen zoekmachine hebben, krijgen bezoekers nu niet de optimale zoekresultaten voorgeschoteld. Daar gaan we verandering in brengen door de domeinen samen te voegen. Slimme filters en een verbeterde informatiearchitectuur verbeteren de zoekresultaten. Tegelijkertijd analyseren we de manier waarop content aangeboden en informatie onder de aandacht gebracht wordt. Zo moet ROC MN in de nabije toekomst potentiële studenten beter kunnen bereiken.
"Wij willen ervoor zorgen dat we onze doelgroepen via de website nog beter kunnen bereiken en bedienen. Wij hebben er alle vertrouwen in dat we met onze nieuwe partner Synetic dit doel gaan behalen en we verheugen ons dan ook op de samenwerking." Aldus Wendy van den Berg, Manager Marketing & Communicatie ROC Midden Nederland.
Snel op de juiste plek
Wai K. Chiu, Webmanager ROC Midden Nederland: "Voor een van de grootste MBO’s van Nederland is het van groot belang dat onze data en informatie over meer dan 350 opleidingen en cursussen op de juiste en snelste manier bij de eindgebruiker komt. Het team heeft zich nu al bewezen door onze wensen direct te kunnen vertalen van wensen naar technische mogelijkheden én de gebruiksvriendelijke vormgeving. We hebben alle vertrouwen in dat de vernieuwde website gaat zorgen voor een heldere en snelle communicatie."
Waar op de websites van ROC MN momenteel de organisatiestructuur als kapstok gebruikt wordt, draait het vanaf nu om de gebruiker. Bezoekers gaan sneller de opleidingen vinden die bij hen passen en krijgen in een paar klikken relevante informatie op hun scherm. Met behulp van de interessetest, die een prominente plek krijgt, helpen we de bezoeker die zich aan het oriënteren is. Iemand die al min of meer weet wat hij of zij wil, komt via filters snel op de juiste plek uit.
Het team heeft zich nu al bewezen door onze wensen direct te kunnen vertalen van wensen naar technische mogelijkheden én de gebruiksvriendelijke vormgeving.
Met die gebruiksvriendelijke, doelgerichte website gaan we als eerste starten. Voor de verdere toekomst onderzoeken we samen de mogelijkheden van het verder ontwikkelen van personalisatie en de overgang van een traditioneel contentmanagementsysteem (CMS) naar een digital experience platform (DXP). Dit partnerschap gaat zowel Synetic als ROC MN zonder twijfel mooie, nieuwe dingen brengen. We slaan vol vertrouwen de handen ineen!