Innovatieve mediabank voor Bejo Brandportal
  • Bejo Brandportal Welcome
  • Bejo Brandportal Identity
  • Bejo Brandportal Media
Bejo Brandportal

Innovatieve mediabank voor Bejo Brandportal

Bejo logo
Hoe bewaken we één identiteit in meer dan 30 landen?
De 10 jaar oude assetbank van groentezaadveredelaar Bejo was niet gebruiksvriendelijk en belangrijke functionaliteiten zoals ‘uploaden’ en ‘zoeken’ waren traag. Ook was het voor de Bejo vertegenwoordigers uit meer dan 30 landen onduidelijk hoe ze de media uit de assetbank konden gebruiken voor het maken van goede communicatie. 

Oplossing

Bejo Brandportal
De nieuwe Bejo Brandportal is een innovatieve digitale mediabank en gebouwd in Drupal 8. In de mediabank vinden de vertegenwoordigers heel eenvoudig de media én huisstijlrichtlijnen die ze nodig hebben voor het maken van communicatie-uitingen van ‘Bejo quality’.

Technologie

Google Cloud Vision
Na uitgebreid onderzoek hebben we uiteindelijk voor mediabank gekozen om Google Cloud Vision in te zetten. De Google Cloud Vision API maakt gebruik van krachtige machine-learning modellen om automatisch foto’s te verdelen in duizenden categorieën. 
 
De belangrijkste reden dat wij voor Google Cloud Vision kozen is dat deze tool beter wordt aangeschreven dan alternatieven en daarnaast kostentechnisch aantrekkelijker is. 
 
Verder is Google een gerenommeerd bedrijf dat ontzettend veel investeert in de ontwikkeling van hun machine learning. Daarbovenop wordt hun AI gevoed door consumenten en de kennis die daaruit voortvloeit wordt weer voor zakelijke doeleinden ingezet. Naast labeldetectie zijn er bijvoorbeeld inmiddels nog meer mogelijkheden om te implementeren, zoals gezichts- en logodetectie. 
 
De API is gestandaardiseerd voor Drupal, zodat we deze voortaan ook in andere projecten eenvoudig en snel kunnen integreren. 
 
Ook in de Bejo Brandportal
  • Perfion (PIM) koppeling
  • Cloud Convert
  • Media Collections
  • Azzure AD Single Sign On

Resultaat

16x sneller beelden uploaden
 
 

“Dankzij de eenvoudige layout en automatisch taggen kunnen we nu in één uur 500 beelden in de mediabank zetten. Dat kostte ons eerst twee dagen!”
- Petra Tesselaar van Bejo