Customer journey als rode draad door nieuw design
  • Xtandit casebeschrijving
  • Xtandit casebeschrijving
  • Xtandit casebeschrijving
  • Xtandit casebeschrijving
  • Xtandit casebeschrijving
Kernwaarden Xtandit komen tot uiting in vernieuwde website

Kernwaarden Xtandit komen tot uiting in vernieuwde website

Xtandit logo

Sinds de oprichting in 1974 is Xtandit al partner van Xerox en dit loopt dan ook als een rode draad door het bedrijf. Voor deze opdracht wilden wij tot de kernwaarden van het bedrijf komen en hebben hiervoor een aantal creatieve workshops gehouden, wat een schat aan informatie opleverde.

In de ‘Identity workshop’ gaven medewerkers hun visie over de identiteit van zowel Xtandit als haar klanten. Xtandit is namelijk meer dan enkel een verkoper van printerapparatuur, maar een gedegen partner die klanten tijdens het gehele aankoopproces en daarna ondersteunt.

Iedere afdeling gaf ook aan welke kernwaarden voor hen het belangrijkste waren in het beslissingsproces van de doelgroepen. Denk aan service, transparantie, aanbod en prijs. Aan de hand van een ‘equalizer’ kozen we vervolgens de hoogst scorende kernwaarden en kwam naar voren dat innovatief zijn, toegevoegde waarde creëren en klantgericht denken in het DNA van Xtandit zit. Dit vormde de basis voor het designproces.

Xtandit casebeschrijving

Visuele inspiratie

De ontstane merkidentiteit en kernwaarden hebben we vervolgens visueel gemaakt en onderscheidt zich van de concurrentie.

Dit komt onder meer terug in het ingenieuze menu, dat bestaat uit drie onafhankelijke lagen dat per hoofdlaag zijn eigen kleur bevat. Menu-items worden hieraan toegewezen en passen zich automatisch de geldende kleurstelling aan. Daarnaast zijn menu-items voorzien van iconen, zodat deze voor de gebruiker nog duidelijker vindbaar is. Deze iconen staan in verbinding met een eigen iconenset die voor Xtandit is ontwikkeld.

Hetzelfde hoofdmenu staat daarnaast ook in direct contact met de footer. Zodra er een nieuw menu-item wordt toegevoegd, wordt deze ook automatisch in de footer verwerkt en op deze manier beheerders werk uit handen genomen.

Blokkendoos

Door middel van Bootstrap een frontend framework om eenvoudig met website layouts om te gaan, kunnen wij onze Drupal projecten zo efficiënt mogelijk designen en hebben wij de vertaalslag voor Xtandit kunnen maken.

Middels Panels krijgen beheerders de mogelijkheid om een pagina volledig naar eigen inzicht op te bouwen. Door voor Xtandit een aantal panes (blokken) te ontwikkelen waarbinnen de layout en kleurgebruik kan worden bepaald, kunnen er in korte tijd zeer dynamische pagina’s opgezet worden.

HubSpot Drupal integratie

Om relevante informatie over klanten en prospects te verkrijgen gebruikt Xtandit de inbound marketing software van HubSpot.

Drupal werkt ‘out-of-the-box’ al uitstekend samen met HubSpot, maar wij zijn nog een stap verder gegaan. Door aan de bestaande Drupal module extra onderdelen toe te voegen kan Xtandit zelf bepalen waar en hoe een bepaald formulier vanuit HubSpot wordt getoond.

Aan de hand van het bezoekersgedrag dat via HubSpot naar voren komt kunnen beheerders vervolgens eenvoudig aanpassen. Dit is uitstekend voor bijvoorbeeld A/B testing en zorgt ervoor dat de website perfect aansluit op de informatiewensen van klanten en bezoekers.

Wistia custom code

Hoe leg je het beste uit wat je doet en hoe je klanten kunt helpen? Door waardevolle content te delen!

Xtandit heeft hiervoor videoservice Wistia ingezet. Om deze video pas te tonen wanneer de gebruiker hierom vraagt, hebben wij naast de implementatie van de standaard Drupal module ook een custom code geschreven die samenwerkt met het Bootstrap framework.

Flexibiliteit

Het resultaat is een website waarin de kernwaarden van Xtandit volledig tot uiting komen en waarbij er ontzettend veel flexibiliteit is hoe de website wordt ingericht.

Op deze manier kan Xtandit de inhoud volledig afstemmen op het bezoekersgedrag en de ideale customer experience creëren.

Case Xtandit